Odstranjevanje filtrov trdih delcev (DPF/FAP)

Alternativa dragi menjavi filtra trdih delcev je njegova programska in fizična odstranitev.

Če vozila z dizelskim motorjem, ki so opremljena s filtrom trdih delcev, uporabljamo za mestno vožnjo oziroma krajše relacije, se filter pogosto zamaši. Ob tem se običajno prižge lučka za napako na motorni elektroniki, motor pa deluje z bistveno manjšo močjo (t. i. “safe mode”). Nov filter trdih delcev je drag, poleg tega pa nam ne zagotavlja izogiba težavam v prihodnosti. Slednje še posebej velja za starejša vozila (pred letnikom 2008) francoskega koncerna PSA (Citroen/Peugeot) z motorji 2.0 HDi, na katerih se težave s filtrom trdih delcev pojavljajo tudi pri uporabi vozila za daljše relacije.

Pri nas vam problem s pogostim mašenjem rešimo s programsko in fizično odstranitvijo filtra trdih delcev. Pri prvi fazi, ki je seveda pomembnejša, gre za prilagoditev delovanja elektronske krmilne enote motorne elektronike. Programsko opremo prilagodimo tako, da motor pravilno deluje brez filtra trdih delcev in tudi ne javlja napak na motorni elektroniki. V drugi fazi filter trdih delcev (ta se nahaja neposredno za oksidacijskim katalizatorjem) le še fizično odstranimo, da ne predstavlja več ovire izpušnim plinom. Odstranitev filtra trdih delcev ne vpliva na rezultate meritev na tehničnih pregledih.